hír
Elraboltuk a fiát mert zsidó! Túszdráma, emberrablás, pattanásig feszített idegek. Alexandre Arcady filmje a IV. Budapesti Zsidó Filmfesztivál…
továbbmagazin
Változatos műfajok és változatos zsidóságértelmezések jellemzik a vasárnapig tartó IV. Budapesti Zsidó Filmfesztivál programját, november 19. és 22.…
továbbhír
Nagymama hagyatéka egészen más, mint amire számítani lehetett! A többszörös díjnyertes dokumentumfilm, A lakás is látható a csütörtökön kezdődő IV.…
továbbmagazin
Változatos nemzetiségű és műfajú, itthon forgalmazásba alig kerülő filmekkel, izgalmas beszélgetésekkel és kísérő programokkal várja az érdeklődőket…
továbbmagazin
Emberrablás, gasztroutazás, betiltott náci propaganda filmek, identitáskeresés, elfojtott hangok és elmaradt ölelések. Változatos műfajok és…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNem akarok az a túsz lenni, akit elsőként engednek szabadon.
Madge / Keleti nyugalom - Marigold Hotel